środa, 3 września 2014

Kremowy słodki ryż z prażonymi migdałami



Od kilku dni miałam ochotę na coś słodkiego, pożywnego, kremowego i bardzo rozgrzewającego. Poszperałam w moich notatkach i znalazłam idealny przepis z książki Gino D'Acampo. W wersji oryginalnej  ryż ten jest z likierem amaretto, a ponieważ nie miałam tego likieru, więc u mnie jest bez, ale i tak jest bardzo smaczny i szczerze polecam do wypróbowania.

Składniki:

  • 400 ml odtłuszczonego mleka
  • 30 g cukru pudru 
  • 40 g ryżu
  • 1 łyżeczka startej skórki pomarańczowej
  • 1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
  • 2 łyżeczki blanszowanych migdałów
  • łyżeczka brązowego cukru  
Wykonanie:

Mleko wlewamy do średniego garnka, dosypujemy cukier puder. Podgrzewamy na średnim ogniu i  mieszamy, aż do całkowitego rozpuszczenia cukru. Dodajemy ryż, skórkę pomarańczową i mieszamy . Doprowadzamy do wrzenia, od razu zmniejszamy ogień do minimum. Od czasu do czasu mieszając, gotujemy 45 minut. Gdy danie jest już kremowe, a ryż miękki, dodajemy ekstrakt waniliowy. Zdejmujemy z kuchenki i odstawiamy na 3 minuty. Rozgrzewamy piekarnik.W tym czasie na małej patelni podprażamy migdały, po czym siekamy drobno. Ryż przekładamy do filiżanki do cappuccino, posypujemy migdałami i brązowym cukrem.Wstawiamy do piekarnika i podpiekamy, by cukier się rozpuścił. Podajemy natychmiast po przygotowaniu.

3 komentarze: